Zo scoor jij douze points met Eurovision!

april 11, 2025

De show, de glitter, de guilty pleasures: Eurovision is elk jaar opnieuw een muzikaal hoogtepunt. Dit jaar kijken we met extra spanning uit naar dinsdag 13 mei, wanneer Red Sebastian in het Zwitserse Bazel het podium in vuur en vlam zet. Met het nummer Strobelights strijdt hij voor een felbegeerd ticket voor de grote finale op zaterdag 17 mei.

Voor ondernemers zoals jij is het Eurovisie Songfestival dé kans om sfeer te creëren, mensen samen te brengen en jouw zaak of evenement positief in de kijker te plaatsen. Want geef toe: wie wordt er niet vrolijk van die meeslepende beats, opvallende outfits en over-the-top spektakel? Laat dit muzikaal feest dus niet zomaar aan je zaak of evenement voorbijgaan. 

 

Eurosong-avond organiseren? Zo pak je het aan! 

Of je nu een café uitbaat, een jeugdhuis runt of een evenement organiseert: een Eurovision Viewing Party op groot scherm wordt gegarandeerd een succes. Met deze checklist helpen we je alvast op weg:  

  • Zorg voor een groot scherm en beamer voor de uitzending en check op voorhand zeker jouw verbinding. 
  • Versier jouw zaak met vlaggen van de deelnemende landen en voorzie kleine vlaggetjes voor de toeschouwers. Sfeer gegarandeerd!  
  • Voorzie als opwarming een Eurovision-playlist met de grootste hits van vroeger én nu. Denk daarbij aan ABBA, Loreen, Johnny Logan, Netta, Måneskin én natuurlijk... Red Sebastian en Sandra Kim
  • Trek de Eurovisie-lijn door en voorzie aangepaste drankjes en snacks uit de deelnemende landen: Zweedse balletjes, een Frans wijntje, een Italiaanse cocktail én natuurlijk… Belgische frietjes. 
  • Organiseer een eigen stemronde voor jouw publiek. Wie scoort bij jullie die felbegeerde douze points

 

Geen tijd voor een evenement? Laat Eurovision subtiel meespelen! 

Baat jij een winkel, kapsalon of ander type zaak uit? Ga dan voor een Eurovision-playlist en zorg voor een vrolijke sfeer die jouw klanten doet glimlachen én genieten. 

Tip: Stem de muziek af op jouw doelgroep. Jong publiek? Kies voor recente winnaars. Een breder publiek? Mix de klassiekers met recente winnaars en inzendingen.  

Waarom het werkt?

  • Muziek - die mensen herkennen - verbindt. 
  • Nostalgie zorgt voor een instant feelgood-gevoel bij jouw klanten. 
  • Je geeft jouw zaak een originele, herkenbare touch. 

 

Vergeet jouw muzieklicentie niet 

Met een muzieklicentie van Unisono genieten jij en je klanten voluit en onbezorgd van jullie favoriete Eurovision-hits en van de live-shows.

Heb je al een licentie voor jouw zaak? Fantastisch! Dan hoef je verder niets te doen. 

Nog geen licentie voor je zaak of evenement? Vraag er snel één aan via MyUnisono

Zo draag je bovendien bij aan een duurzaam ecosysteem waarin de makers van deze nummers een eerlijke vergoeding ontvangen voor het gebruik van hun werk én beschikken over de middelen om te investeren in nieuwe songs. Zo bouwen we samen aan een duurzame muziekindustrie en een rijk muzikaal aanbod waar iedereen van geniet. Win-win!  

 

Zit je nog met een vraag? 

Stuur ons een berichtje via het contactformulier of bel ons elke werkdag tussen 9u30 en 13u op het nummer 02 286 82 11. We helpen je graag verder!  

 

Belgium… douze points! 

share